Skip to content

Handelsvilkår for Nordic DC ApS

(Gældende fra 1. januar 2024)

For alle aftaler mellem Nordic DC ApS (herefter “NDC”) og virksomheden gælder disse handelsvilkår, medmindre de skriftligt er fraveget ved særskilt aftale.


§ 1. Aftalens indgåelse

En aftale mellem virksomheden og NDC anses for indgået, når virksomheden afgiver en bestilling via e-mail eller kontaktformular, og denne er modtaget af NDC.
Når bestillingen er modtaget, påbegynder NDC opgaven. Aftalen er herefter bindende mellem parterne.


§ 2. Aftalens indhold

Aftalens indhold fremgår af den bestilling, som virksomheden har afgivet til NDC.


§ 3. Aftalens varighed og opsigelse

Aftalen kan først opsiges efter, at registreringen har fundet sted.
Herefter kan den løbende aftale omkring postadresse og kontaktperson opsiges skriftligt med 30 dages varsel.
Eventuelt forudbetalt honorar for en årsaftale tilbagebetales ikke.


§ 4. Omkostninger til dokumenter og oversættelse

Alle omkostninger til indhentning og oversættelse af nødvendige dokumenter afholdes af virksomheden.
Disse omkostninger betales til NDC efter registreringen har fundet sted.
Overstiger omkostningerne DKK 500,- kan NDC anmode om forudbetaling inden registreringen påbegyndes.


§ 5. Leveringstid

Oprettelse af en virksomhed hos de norske selskabsmyndigheder tager normalt 2–4 uger, men kan i visse tilfælde tage op til 3 måneder efter, at en korrekt ansøgning med dokumenter er modtaget.
NDC tilstræber at forberede og ekspedere alle virksomheders ansøgninger hurtigst muligt, men tager forbehold for forsinkelser.


Særlige vilkår for domæneregistrering

§ 6. Registrering og ejerforhold

Domæner registreres som udgangspunkt i kundens navn, og kunden er den reelle ejer.
Efter særskilt aftale kan et domæne registreres i NDC’s navn, men stilles til rådighed for kundens anvendelse.
Anvendelsen skal til enhver tid være lovlig. NDC forbeholder sig ret til uden varsel at lukke domænet i tilfælde af ulovlige eller stødende aktiviteter, herunder men ikke begrænset til indhold i strid med lovgivning, offentlige myndigheders påbud eller krænkelse af tredjemands rettigheder.


§ 7. Kundens ansvar

  • Kunden er ansvarlig for, at det valgte domænenavn ikke krænker tredjemands rettigheder, herunder varemærker.

  • Kunden er ansvarlig for, at de oplysninger, der afgives til registrering af domænet, er korrekte og løbende opdateres.

  • Kunden er ansvarlig for indholdet på domænet samt al aktivitet, der finder sted via domænet.


§ 8. Fornyelse, betaling og opsigelse

  • Domæner fornyes automatisk, medmindre de er opsagt rettidigt.

  • Kunden vil modtage faktura for afgiften i forbindelse med fornyelsen. Afgiften kan opkræves forud eller efterfølgende, typisk én gang årligt eller hvert andet år, afhængigt af det pågældende domæne og registreringsperiode.

  • Opsigelse af et domæne skal ske skriftligt senest 14 dage før en ny periode påbegyndes ved e-mail til [email protected]. Opsigelsen er først gyldig, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse fra NDC.

  • Kunden kan overføre (transferere) sit domæne til en anden udbyder, når alle udestående betalinger er afregnet. Eventuelle gebyrer for transfer følger NDC’s gældende prisliste.


§ 9. Suspension og sletning

  • NDC kan suspendere eller slette et domæne, hvis kunden ikke betaler faktura rettidigt.

  • NDC kan endvidere suspendere eller slette et domæne, hvis anvendelsen er ulovlig, krænkende eller strider mod gældende regler for det pågældende domæne.


§ 10. Teknisk drift og ansvar

NDC tilstræber høj stabilitet i forbindelse med domæneregistrering og administration, men kan ikke garantere uafbrudt drift.
NDC kan ikke gøres ansvarlig for nedetid, tekniske fejl eller indirekte tab (herunder tabt omsætning, data eller e-mails), medmindre der foreligger grov uagtsomhed.


§ 11. Prisændringer

NDC kan med 30 dages varsel ændre priser og vilkår for domæner, fx som følge af ændringer fra de officielle domæneregistre (fx Norid for .no-domæner).


Generelle bestemmelser

§ 12. Ansvarsfraskrivelse

NDC kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelser ved registrering, ændringer i lovgivningen for udenlandske virksomheder i Norge, eller fejl der ikke skyldes grov uagtsomhed.
Ved grov uagtsomhed kan NDC maksimalt gøres ansvarlig for et beløb svarende til det honorar, NDC har modtaget for den pågældende opgave.


§ 13. Lovvalg og værneting

Enhver tvist mellem NDC og virksomheden skal søges løst i mindelighed.
Såfremt retslig afgørelse er nødvendig, er parterne enige om, at dansk ret skal finde anvendelse, og at Københavns Byret er værneting.


§ 14. Gyldighed

Disse handelsvilkår træder i kraft den 1. januar 2024 og erstatter tidligere vilkår.
For aftaler indgået før denne dato gælder de hidtidige handelsvilkår.